אוכלים כשלא רעבים?

הרבה פעמים אנחנו אוכלים לא באמת מרעב.  
הגוף שלנו זקוק לאוכל רק כאשר רמת הסוכר שלנו יורדת והוא זקוק לאוכל, לאנרגיה.
בעולם המודרני אנחנו כבר מזמן לא מקשיבים לגוף
ומנגנון השובע והרעב שלנו השתבש
אנשים אוכלים מהרבה סיבות
אכילה גם מרגיעה
כאשר אנחנו כועיסם, עצובים, משועממים, בדכאון – אנחנו אוכלים.
נערים ונערות למשל – אוכלים בעיקר כי משעמם להם…הם בבית, ואז הם אוכלים מתוקים 
מה אפשר לעשות?
איך אפשר להבחין שאנחנו לא באמת רעבים?

1.לבדוק שאתם לא צמאים. אם הארוחה האחרונה היתה לפני שעה וחצי – זה לא רעב, אך אולי זה צמא.
2. אם אתם יודעים בוודאות שכרגע אתם לא רעבים אלא משעמם לכם או אתם רוצים לאכול כתוצאה מרגש כלשהו, כדאי למצוא מראש רשימה של דברים שיכולים להרגיע אתכם.
לדוגמה:
נניח שאתם תמיד אוכלים אחרי שאתם מתעצבנים.
בזמן שאתם רגועים, תכינו רשימה של 5 דברים שמרגיעים אתכם, והם לא אכיהל או שתייה ממותקת.
למשל:
*להקשיב למוזיקה.
*להתקשר לחברים שיודעים להקשיב.
*לצאת לעשות ספורט.
*להרביץ לכרית ולהוציא את הכעס.
3. אפשר לבכות ולהוציא את התסכול או העצב בצעקה במקום פתוח.

מלמדים אותנו מגיל מאוד צעיר להתאפק.
הגוף האנושי לא השתנה כבר יותר מאלפים שנים, רק למדנו להתאפק ולהשלים עם הרגשות או לאכול כאשר אנחנו לא רעבים…
כדאי לשים לב