איך לעזור לנערים לקבל את הגוף ואת המשקל בגיל ההתבגרות

 

אנחנו כהורים דואגים לילדים שלנו כל הזמן, זה התפקיד שלנו לאהוב אותם ולדאוג להם 

בגיל ההתבגרות, הם פתאום מתחילים להגיב ברגישות ולפעמים אפילו בכעס, בכל פעם שאנחנו רוצים לעזור להם.
כשזה קשור למראה חיצוני ודימוי גוף – יש אפילו דרמה 🙂
אז מה כדאי לעשות או לא לעשות בגיל ההתבגרות עם הילדים שלנו כדי לשפר את דימוי הגוף וקבלת המשקל שלהם?
1. מתוך חשש שלא ישמינו או יעלו במשקל, אנחנו מתחילים לשמור על הארוחות שלהם, ולהתערב בהחלטות שלהם: כמה ממתקים לאכול ביום, מה לאכול, ואנחנו לא מאפשרים להם לקחת אחריות על הגוף שלהם.
אני מציעה – לא לעשות את זה ובמקום זה ללמד אותם מה בריא ומה לא בריא ואחרי זה לתת להם להחליט כמה לאכול, מתי לאכול ומה לאכול.
2. אנחנו אומרים להם משפטים כמו: זה לא בריא לך, השמנת בזמן האחרון, את בטוחה שאת רוצה לאכול את זה? לא עשית היום ספורט…וכו'.
המשפטים האלה יעשו בדיוק את ההיפך והנערים שלנו יעשו דווקא, למרות שגם הם יודעים שאנחנו צודקים. לכן, אם אנחנו רוצים לדבר איתם על משהו – אין טעם לדבר בזמן שהם אוכלים אלא לפנות זמן חופשי ולדבר איתם ברוגע.
3. אם אנחנו רוצים שהם יאכלו נכון, אנחנו צריכים לדאוג שיהיה אוכל זמין ובריא בבית. אוכל זמין להכנה בצהריים. אין להם סבלנות להכין אוכל בריא (כמו לחתוך סלט לדוגמה). אני ממליצה לשים פירות במקום מרכזי במטבח ובמקרר ושתמיד יהיו ירקות חתוכים במקום בולט שמושך את העין.
כדאי גם לעשות שיחה ברוגע לפני השינוי: אם רוצים לנשנש משהו, אפשר לנשנש את הירקות שבמקרר.
4. השמנה בגיל ההתבגרות גורמת לירידה בביטחון העצמי אצל נערים. אנחנו כהורים, חייבים לתת מחמאות אמתיות ולא מוגזמות. אני מדגישה – לא להגזים אחרת הם לא יקשיבו… הם זקוקים למחמאות, יחד עם זאת זה מביך אותם. הם שומעים וקולטים אפילו אם זה רק מילה אחת טובה. אז מילה טובה אחת, אבל הרבה פעמים ביום 🙂
5. המלצה אחרונה – לתת דוגמה אישית. האם ילדים שלנו רואים שאנחנו שותים מים במקום קולה ומוותרים על העוגה בארוחה המשפחתית? האם הם לא יתביישו בים אם גם אנחנו לא מורידים את הבגדים שלנו? האם הם יעשו ספורט ויתמידו אם הם לא רואים אותנו עושים ספורט?

בהצלחה!