טיפים בנושא אכילה רגשית


ישבתי במשרד הפנים. על ידי, ישבו אמא וילדיה.
ילדה אחת, בת 5 בערך, בכתה ונדנדה…
אז האמא אמרה לה: "אם תירגעי, נאכל אח"כ גלידה או משהו מתוק".
אני כבר מזמן לא "מחנכת" אנשים, לא בתור לסופר ולא באף מקום אחר
ויחד עם זאת, חשבתי לעצמי שככה בדיוק ילדים הופכים למבוגרים עם הרגלי אכילה לא טובים ואכילה רגשית שמפצה: רגש עצוב =צריך לאכול.
אני בהחלט מציעה לכם לקחת את זה לתשומת הלב וליישם כמה הרגלים בבית.
הנה כמה טיפים:
1. אל תתנו ממתק כפרס או תמנעו אותו כעונש. אין לקשור אוכל להצלחה או לכישלון. אוכל צריך להיות משהו טבעי.
2. דברו עם הילדים שלכם כל הזמן, לא רק סביב השולחן, בארוחה.
בישראל, הורים רבים שואלים את הילדים רק כאשר הם נפגשים סביב השולחן מה שלומם, איך עבר עליהם היום שלהם, משוחחים שיחות עמוקות יותר על רגשות ועוד.
כך קורה שילדים מבינים את זה:
בזמן של תקשורת רגשית – אוכלים.
כאשר מדברים שיחות עמוקות – אוכלים.
אוכל הוא אנרגיה לגוף. בוודאי שכדאי לנהל שיחות נעימות בארוחת ערב, אבל אם אתם רוצים לדבר עם הילדים שלכם, אפשר פשוט לשבת בסלון ולשוחח בלי לאכול.
3. למדו את הילדים שלכם שלמרות שהם רואים בסרטים אנשים עצובים שאוכלים גלידה או שותים אלכוהול בחיים – זה אחרת.
צריך ללמד אותם ולתת להם דוגמא אישית ולהדגיש את זה שהסרטים הם לא המציאות!
4. אל תעירו לנערים ונערות במשקל עודף על האכילה שלהם! אם אתם רואים את הילדים שלכם – בדרך כלל, כאשר יש להם עודף משקל – אוכלים מתוק או מפריזים באכילה, פשוט תתאפקו ואל תגידו להם כלום על כך.
צריך לדעת, שבגיל הזה, הם יהיו "אנטי" והם לא מקבלים את הביקורת – גם אם היא נאמרת מתוך כוונות טובות – בצורה טובה או בונה.
הם מרגישים שלא סומכים עליהם, שההורים שלהם לא מרוצים מהם.
האם אנחנו באמת סומכים עליהם שהם יבנו הרגלים נכונים וייקחו את המחויבות והאחריות לבריאות שלהם, או שאנחנו לוקחים את זה על עצמנו?
בוודאי שאנחנו אחראיים על זה אבל אנחנו צריכים לגרום להם גם תחושה שאנחנו סומכים עליהם, אחרת הם יעשו דווקא, יאכלו מחוץ לבית ואצל חברים…ובקיצור – יסתירו מכם חלק מהחיים שלהם…
5. כדאי להחליט על כללים בבית:
למשל –
לא אוכלים מול הטלוויזיה ואם כן אוכלים מול הטלוויזיה – עדיף לאכול פירות וירקות, שנותנים תחושת שובע ומכניסים הרבה פחות קלוריות מחטיפים מלוחים ומתוקים.
6. כדאי לאכול ביחד ארוחות, עם הילדים.
בארוחות האלה אפשר לעשות אוכל בריא ולאכול אותו גם אם הילדים לא אוכלים.
למשל: סלט עם חסה, ברוקולי, עלים ירוקים, לחם מדגנים מלאים וכיו"ב…
דוגמא אישית היא הדרך הכי נכונה לבנות הרגלי אכילה בריאים לעתיד של הילדים.
גם אם כרגע הם לא "בעניין" – הם יזכרו את זה וסביר שבעתיד הם יפתחו הרגלי אכילה בריאים יותר.

בהצלחה!