מניעת אקנה ומתכון לשייק

"אקנה, כל כך לא יפה ובדיוק עכשיו שהכי חשוב לי איך אני נראית בגיל ההתבגרות." 

זה מה שחושבים המתבגרים. אולי בנושאים שקשורים לבריאות ואוכל בריא הם לא יקשיבו לכם,

אבל אם תדברו על אוכל והקשר שלו לאקנה, סביר שהם כן יקשיבו.

 

מה מומלץ לעשות
1. להוסיף לתזונה אנטיאוקסידנטים (מזונות שעוזרים לגוף לנקות את עצמו) הם משפרים את האקנה מכיוון שאחת הסיבות של המחלה היא סתימה בתעלות העור. אנטיאוקסידנטים יש בעיקר בעלים ירוקים ומזונות בצבע סגול – כל סוגי החסות, רוקט, פטרוזיליה, כוסברה, נענע, שמיר ועוד.
2. להימנע משוקולד במיוחד. קקאו גורם להיווצרות של אקנה.
3. להימנע מסוכרים פשוטים – בקיצור מסוכר לבן ולחם לבן.
4. לא מומלץ לאכול מזון מטוגן.
5. מאוד חשוב להקפיד על היגיינה לא רק בפנים אלא בכל הגוף. לפעמים סתימה של העור מזיעה יכולה להוביל לפצעים בפנים.

 

איך לגרום לילדים לאכול כל העלים הירוקים האלה?
אחת השיטות היא להכניס אותם לשייק. הנה מתכון לשייק עם הרבה אנטיאוקסידנטים:
3-4 עלי חסה
חופן גדול של עלים ירוקים (פטרוזיליה ועוד)
מעט נענע (גם בריא וגם משפר את הטעם)
בננה 1
תמר 1
12-15 אוכמניות גדולות קפואות ( אם הן קטנות 22-25)
2 כוסות מים (ואפשר במקום מים לשים חלב שקדים או 1 כוס חלב 1 כוס מים, זה כמובן יותר קלוריות)

אם מוסיפים לשייק כף עד 2 כפות אבקת חלבון צמחי – אפשר לאכול את השייק כארוחה לאחר אימון ספורט.