ספורט זה בריא

אפילו ילדים קטנים יודעים: ספורט זה בריא. יחד עם זאת כששואלים אותם למה – 

הם לא יודעים לענות.

זה נכון גם עבור מבוגרים. אם שואלים למה ספורט בריא – הנשים באופן אוטומטי יקשרו את זה

להרזיה והגברים – לבריאות הלב. אך ודאי שזה לא נכון לכולם.

כדי להסביר למה ספורט זה בריא, אנחנו צריכים להבין מה זה ספורט ומה קורה לגוף שלנו כשאנחנו

עוסקים בפעילות ספורטיבית.

ספורט הוא פעילות שבה מאמנים או משפרים מיומנויות או כישורים גופניים.

לפי וויקיפדיה ספורט הוא למטרת השתתפות התחרויות.

אני חושבת שספורט היא פעילות שבא מפעילים את הגוף לזמן ממושך

ובעיני הכי חשוב שהפעילות הזאת תהיה מתאימה לבן אדם שעוסק בה.

אל תעשו ספורט שאתם לא אוהבים.

הרבה פעמים אנשים עוסקים בפעילות כי החברה החליטה שהפעילות הזאת הכי "שווה",

או כי כולם עושים את זה או כי הכי הרבה "מרזים" ממנה ועוד הרבה סיבות

שהחברה החליטה עבור כולם.

אם אתם לא עוסקים בפעילות ספורטיבית שאתם אוהבים ומחוברים אליה גם רגשית,

אתם לא תתמידו ואחרי זמן קצר החיים יגרמו להם למצוא תירוצים למה "אין לי זמן".

רוב הפעמים התירוצים האלה נכונים ומאוד הגיוניים, אך יחד עם זאת הסיבה האמתית

שאתם מורידים את הספורט ברשימת העדיפויות שלכם היא רק אחת –

אתם לא עוסקים בספורט שאתם אוהבים.

הרבה פעמים עם השינוי בחיים מומלץ גם לשנות את סוג הספורט.

החיים מורכבים ומשתנים ולכן אין סיבה להמשיך לעשות ספורט בגלל הסיבות:

"זה מה שעשיתי כל החיים" או "לא יכול לעזוב את הקבוצה".

אני אומרת שאם כבר לא נהנים מהפעילות עצמה – כדאי לשנות.

כולם יודעים שיש הרבה סוגים של ספורט.

גיוון זה דבר בריא וגם יעזור לכם להקפיד מחדש ולהכניס לחיים התרגשות חיובית

שהיא הבסיס של בריאות הנפש.

אם עוד לא השתכנעתם שספורט הוא דבר בריא,

אוסיף שקיימים עשרות אלפי מחקרים שונים שבדקו איך ספורט משפיע על גוף

ושום מחקר לא אומר שספורט מזיק.

פעילות גופנית נכונה ומתאימה עבור העוסק בה, וחשוב להדגיש – שאינה מוגזמת בכמות –

אך ורק תורמת לבריאות הגוף והנפש.

מה גילו המחקרים לגבי פעילות גופנית:

  • משפרת את הבריאות, הפיזית והנפשית
  • מסייעת להעלאת המטבוליזם הבסיסי, להורדת משקל ולשמירה על משקל גוף תקין.
  • מונעת מחלות, בייחוד סוכרת, יתר לח"ד, שומנים גבוהים, – המביאים למחלות לב
  • משנה את הרכב הגוף ומעלה מסת שרירים.
  • מסייעת בהפחתת התיאבון.
  • מונעת מחלת אוסטיאופורוזיס.
  • מוסיפה הנאה ויכולה לסייע נגד בדידות ובעיות חברתיות.

לאנשים שלא עוסקים כרגע בספורט, הנה ההמלצות שלי כבוגרת ווינגייט איך להתחיל לעסוק בספורט:

  1. התייעצו עם רופא המשפחה אם קיימות בעיות / הגבלות שעלולות להחמיר כאשר תתחילו בפעילות
  2. התאימו את סוג ההתעמלות לפי הרצון ורמת היכולת שלכם: יוגה, פילאטיס, טאי צ'י, אירובי, הליכה, ריצה, אימון בחדר כושר, עיצוב הגוף, משחק כדורגל/כדורסל, שחייה, טניס ועוד
  3. התחילו בהדרגה, מבחינת דרגות הקושי של התעמלות. הקשיבו לגוף שלכם ואם אתם מרגישים כאב – עיצרו מיידית
  4. רצוי להתייעץ עם מדריך מומחה בספורט שבחרת, לשם בניית תכנית אימונים אישית מתאימה עבורכם. האינטרנט לא מכיר אתכם…

יש לשלב בכל אימון או במספר אימונים באותו שבוע, פעילות אירובית ואנארובית.

הפעילות האירובית מעלה את הדופק ומשפרת את סיבולת לב-ריאה.

הפעילות תורמת לשריפת השומנים ולירידה במשקל.

הפעילות האנאירובית בונה שרירים ומחטבת.

אני מאמינה שלכל אחד קיים סוג הספורט המתאים לו !