עשרת הדברות לאכילה נכונה

עשרת הדברות לאכילה נכונה – על פי סילבי הלוי  

1. השקיעו בתזונה שלכם, לא רק כאשר אתם רוצים להרזות, אלא גם בזמנים לחוצים ובימים שיש לכם "בלת"מים"
2. הקפידו לאכול ארוחות מסודרות – מומלץ ורצוי בשעות קבועות
3. שימו לב לכמויות שאתם אוכלים
4. לא מומלץ לאכול ארוחות כבדות שעתיים – שלוש לפני השינה
5. אני ממליצה להמעיט באוכל מטוגן ובאוכל עתיר שומנים ממקור חי
6. כדאי לאכול בכל יום לפחות שתי ארוחות עם ירקות טריים או מבושלים, ולשלב בהן עלים ירוקים וגרעינים שונים
7. מומלץ לא לערבב חלבון מהחי עם פחמימה כדי להקל על הספיגה ותהליכי העיכול. למשל – עדיף לאכול לחמנייה/פרוסת לחם עם חומוס, טחינה, גבינה רזה, אבוקדו או ארוחה כגון חביתה עם סלט ירקות, או טונה עם סלט – ללא לחם.
8. כדאי לשלב בארוחות דגנים מלאים+קטניות כדי להגיע לחלבון מלא. זה דומה לחלבון מן החי (בעיקר לצמחונים או למי שממעיט בחלבונים מן החי). דגנים מלאים = אורז מלא, קינואה, כוסמת, כוסמין, שיבולת שועל ועוד. קטניות = עדשים, אפונה, שעועית, חומוס.
שימו לב – תירס הוא דגן (לא מלא, אלא מלא בסוכר  )
9. כדאי לשתות הרבה מים, גם בחורף. איך עושים את זה? עם הקימה מתחילים – שתי כוסות מים עם לימון (זה מפעיל את הכבד) ואז, בהמשך היום, עוד כמה כוסות.
10. חשוב לשים לב לתחושות של שובע ורעב. האם אנחנו רעבים? האם אנחנו צמאים? האם אנחנו בסטרס, שעמום, עצב, כעס…כלומר – תשומת לב ומודעות זה אחד הדברים הכי חשובים בתזונה נכונה, וכדאי כמובן להתחיל עם הרגלים נוספים של אורח חיים בריא כגון: ספורט, מדיטציה, יוגה ועוד

בהצלחה, סילבי
052-6966058